Jag kollade på nyhetsmorgon imorse å då hade dom en grej som handlade om hur vi behandlar dom äldre i samhället.
De va en ung tjej som hade klätt ut sig till en 80årig dam å gick omkring på stan å frågade människor om dom kunde hjälpa henne å knyta hennes sko snören. Många va juh behjärlpliga men det fanns juh en specifik grupp med människor dom inte va så hjälpsamma. Den gruppen är medelålgers SVENKSA män. Allvarligt talat så tycker jag att utlänningar/nysvenskar/invandrare är så mycket mer artiga och visar hänsyn och respekt till dom äldre. Å inte bara till deras egna utan även för andra.

Flyttar du på dig när det kommer på en äldre person på bussen/tunnelbanan/pendeltåget eller något annat.färdmedel?
Hälper du tanter över gatan? Det finns många saker som man kan börja tänka på. Visst jag är inte perfekt när det gäller det här men jag försöker iallafall. Å det är juh iallafall något bra med det.

---

Vi va ute på stan idag å kollade in julskyltningen. De e fan tragiskt hur självupptagna människor är. De va en tjej som sprang in i mammas rullstol när vi stod helt stilla å bara kollade på oss som om allt va vårat fel. Men vafan din jävla idiot de skulle kanske vara bättre om du kollade lite innan du börjar springa in i rullstolar. Å ni alla andra som inte äger den marken ni står på det går faktist otroligt bra att flytta på sig när det kommer en rullstol. Men ni som är medvetna om att det finns en rullstol framför som nå måste gå om å sen bara tvärnita innan er skulle jag gärna vilja strypa. Visa respekt!

1 kommentarer

Sue

01 Dec 2008 11:49

Jag tycker det är sit viktigt att man hjälper människor som inte klarar sig lika lätt som en själv, jag lämna tex alltid plats åt både barn och äldre på bussen så dom får sitta...tycker det är viktigt att visa hänsyn till sånt. Men tyvärr många som inte gör det.



Kul att du gillar min blogg :)

Kommentera

Publiceras ej